10 falsos mites sobre la conciliació

diumenge, 21 març

1. La conciliació laboral i familiar és un repte femení.

I què més. Com si ells no tinguessin fills ni famílies.

2. La superwoman arriba a tot arreu.

Potser sí, però s’hi deixa la pell. Els superpoders només existeixen als tebeos.

3. Els fills són un luxe.

Tenir fills és un dret i una necessitat social, no pas un caprici.

4. La conciliació només afecta els pares i mares.

Qualsevol persona té vida personal, encara que no tingui fills.

5. La conciliació és un favor que ens fan les empreses.

Ningú s’ha de justificar quan reclama temps per conciliar.

6. Les dones tenen menys aspiracions professionals.

El que sí que tenen és menys temps per a l’autopromoció.

7. Només triomfen les directives amb estils masculins de lideratge.

L’estil femení és millor a l’hora de gestionar el temps i de motivar els equips.

8. Els directius han de treballar a l’oficina del matí a la nit.

A Europa, els alts càrrecs són a casa a les set de la tarda.

9. Les tasques domèstiques es poden externalitzar al 100%.

Sempre hi ha una rentadora per posar, unes joguines per recollir…

10. Les nostres mares, mestresses de casa, s’ho van muntar millor.

Potser sí però, sincerament, oi que no voldríem fer com elles?

2 Comentaris a 10 falsos mites sobre la conciliació

  1. Sandra's Gravatar Sandra
    22 març 2010 , 13:48 | Enllaç permanent

    Benvolguda Eva,
    Després d’haver llegit el teu post, t’enviem informació sobre la jornada que organitzem el proper dimecres, 24 de març, des de Desenvolupament Local de la Diputació de Tarragona,”Tu també pots conciliar!” a l’Hotel Ciutat de Tarragona, de 9h a 12h del migdia.

    En aquesta jornada (format esmorzar), comptarem amb la presència d’en Jordi Ojeda, de l’spin-off Rational Time, que ens presentarà l’informe sobre el tema a debat “L’organització del temps del treball. L’augment de la competitivitat i la qualitat de vida”.

    A continuació, l’Anna Tarragona (Adhoc) i l’Àlex Grau (Cap de Recursos Humans de la Diputació de Tarragona) exposaran les mesures adoptades per les seves organitzacions (sector privat i sector públic, respectivament) en relació a l’organització del temps de treball i les accions per afavorir la conciliació.

    I acabarem amb una petita intervenció de les persones que representen agents claus del territori que ens donaran el seu punt de vista en relació a l’informe presentat prèviament. Aquestes persones representen:
    Sector públic (URV i l’Associació Catalana de Municipis) i Sector privat; empresarial (CEPTA i PIMEC) i el sindical (UGT i CC.OO).

    Finalitzarà la jornada un resum de les conclusions extretes a càrrec d’en Josep Maria Elorduy, Director de Desenvolupament Local.

    Aquesta jornada va dirigida a les administracions públiques, personal tècnic i responsables polítics, així com les empreses de la demarcació que tinguin interès en aplicar mesures d’organització del temps de treball.

    Si estàs o algú està interessat en participar-hi, ens podeu enviar un correu electrònic a desenvolupament.local@dipta.cat. La inscripció és gratuïta i el 23/03 és l’últim dia per apuntar-se.

    Creiem que és un tema en el que tota la societat s’ha d’involucrar, tothom ha de conciliar.

    Salutacions,

    Salutacions,

  2. Mey's Gravatar Mey
    22 març 2010 , 17:55 | Enllaç permanent

    El mot conciliació està de moda, però ens remet a tots a compaginar els diferents àmbits de la nostra vida. Com dius, tots tenim vida personal i professional. Per cert, jo sóc mestressa de casa. I és una altra opció vàlida, també avui.

Deixa una resposta

Pots utilitzar aquestes etiquetes HTML i atributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Les paraules i la vida

Vaig parir el blog per parlar amb alegria de la feina, la vida i les dificultats per casar una cosa i l’altra. D’aquí en va néixer el llibre ‘La feina o la vida’. Ara hi penjo coses que escric quan em cal posar paraules a la vida.

  • El llibre

  • Hemeroteca